Together

Together

Drodzy członkowie Vans Family na całym świecie,

Wszyscy obserwowaliśmy ewolucję wirusa COVID-19 i dalej osobiście doświadczamy jego dramatycznych konsekwencji oraz tego, w jaki sposób wpływa zarówno na nasze życie zawodowe, jak i prywatne. Chociaż skutki światowej pandemii nie są jednoznaczne, jestem ogromnie dumny z tego, w jaki sposób Vans wspiera tych członków naszej globalnej społeczności, którzy potrzebują pomocy w obecnej niezwykle trudnej sytuacji.

Nasza marka opiera się na wierze, że nie jesteśmy jedynie firmą obuwniczą i odzieżową, lecz firmą, w której to ludzie liczą się najbardziej. Produkcja obuwia i odzieży zajmuje dalsze miejsce – troska o członków naszej społeczności zawsze była i będzie naszym największym priorytetem. W marcu udowodniliśmy, że nie są to tylko puste słowa: podjęliśmy decyzję, by personel biurowy pracował zdalnie i tymczasowo zamknęliśmy nasze sklepy w USA i Kanadzie. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników było dla nas najważniejsze. Jestem szczególnie wdzięczny za to, że podczas zamknięcia sklepów wraz z VF Corp. zagwarantowaliśmy naszym pracownikom pełne wynagrodzenie i wszelkie świadczenia pracownicze. Chciałbym również osobiście podziękować naszym partnerom w centrach dystrybucyjnych, dzięki którym klienci nadal mogą dokonywać zakupów na stronie Vans.pl. Ich zaangażowanie w naszą markę jest niezwykle inspirujące, a my sami wraz z VF Corp. nieustannie prowadzimy aktywne działania mające zapewnić naszym partnerom bezpieczeństwo.

Aby pomóc licznym członkom Vans Family, wprowadziliśmy niedawno inicjatywę „Foot The Bill” – jej celem jest pomoc małym przedsiębiorstwom, które zmagają się z problemami finansowymi związanymi z COVID-19. Do programu włączonych zostało 160 przedsiębiorstw, które działają na rzecz społeczności i specjalizują się w jednym z czterech filarów naszej marki: sztuce, muzyce, sportach akcji lub kulturze ulicznej. Każdemu z nich umożliwiliśmy zaprojektowanie i przesłanie wzoru Customs, który odzwierciedla ich wyjątkową osobowość. Fani mogą wspierać lokalne przedsiębiorstwa, wybierając ich wzory przy zakupie butów i personalizując wybrane modele na platformie Vans Customs. Dochód netto z każdej sprzedanej pary trafi bezpośrednio do danego małego przedsiębiorstwa. Oznacza to, że zobowiązaliśmy się przeznaczyć na ten cel aż do 4 milionów USD.

Ponadto jako światowy producent obuwia i odzieży wiemy, że naszym obowiązkiem jest pomoc wielu ludziom, którzy ryzykując własne zdrowie, podczas pandemii zapewniają potrzebującym osobom dostęp do niezbędnych usług. Za wszelką cenę chcieliśmy im pomóc, przekierowaliśmy więc część działań w ramach naszego łańcucha dostaw i wraz z Hedley & Bennett, partnerem Vans zajmującym się produkcją odzieży gastronomicznej i roboczej, stworzyliśmy ponad 250 tysięcy maseczek wielorazowych wykonanych z płótna wykorzystywanego do produkcji butów Vans. W maju zaczniemy przekazywać je organizacjom na terenie Los Angeles i nie tylko, które działają na pierwszym froncie, rozdając posiłki potrzebującym.

Współpracujemy również z projektantem Michaelem Schmidtem: przekazaliśmy ponad 40 tysięcy sznurowadeł Vans, dzięki którym możliwa będzie produkcja osłon na twarz i dostarczenie ich personelowi medycznemu. Do stworzenia jednej osłony potrzebne są dwa 46 cm sznurowadła, są więc niezwykle ważnym elementem, dzięki któremu 20 tysięcy osłon na twarz trafi do pracowników służby medycznej w USA.

Inspirujące jest, jak wielką siłę w czasach kryzysu ma wolontariat oraz ci, którzy śpieszą na ratunek swoim społecznościom i pomagają im przystosować się do nieustannie zmieniającej się sytuacji oraz pokonać trudności związane z COVID-19. Chcemy podziękować ogromnej liczbie woluntariuszy, którzy niestrudzenie pracują w bankach żywności w regionach USA, w które najdotkliwiej uderzyła obecna sytuacja. Należą do nich m. in.: Kalifornia, New Jersey, Teksas, Michigan, Floryda, Wirginia oraz Georgia. W dowód wdzięczności do tej pory przekazaliśmy ponad 13,5 tys. par butów i zamierzamy jeszcze zwiększyć tę liczbę.

Należy również zwrócić uwagę, że nie jesteśmy sami w naszym zobowiązaniu pomocy licznym członkom Vans Family i naszym społecznościom w tych ciężkich czasach. Jak zapewne wiecie, VF Foundation, prywatna organizacja dotacyjna finansowana przez VF Corporation, zobowiązała się początkowo przeznaczyć 1,5 mln USD na rzecz lokalnych społeczności. Później rozpoczęła również kampanię społecznościową, w ramach której do każdej wpłaconej sumy doda jej dwukrotną wartość (do łącznej kwoty dodatkowej wpłaty 500 tys. USD). Zachęcam Was wszystkich do odwiedzenia stron naszych siostrzanych marek, gdzie dowiecie się, jak każda z nich wspiera swoje społeczności poprzez pomoc finansową lub przekazywanie swoich produktów czy materiałów, oraz jak Wy możecie nam pomóc.

Globalna pandemia COVID-19 wpływa na wiele aspektów naszego życia, ale jestem niezwykle dumny z wytrwałości i niegasnącego zaangażowania globalnej Vans Family. Dzięki naszym wspólnym działaniom i zaangażowaniu w życie naszych społeczności zapewnimy im lepszą przyszłość.

Dziękuję,

Doug Palladini
Global Brand President / Vans
Off The Wall Since ‘66